A digitális fényképezőgép épségére -és meglétére- rengeteg veszély leselkedik. Ezek a rizikó faktorok nem kímélik sem az egyszerű kompakt, sem a legprofibb tükörreflesxe gépeket. Akár olcsó, akár drága fényképezőgéped van, mindenképpen figyelj oda az alábbi tényezőkre!
Napolaj
A napolaj sok fényképezőgépet tett már örökre használhatatlanná. Nem csak oly módon veszélyes, hogy nem lévén más hely a kamera táska egyik rekeszébe teszed el a napolajat/napkrémet, hanem akár a kezedről is bekerülhet a rendszerbe a fényképezőgép számára halálos olajos-zsíros szennyeződés.
A napolaj sok fényképezőgépet tett már örökre használhatatlanná. Nem csak oly módon veszélyes, hogy nem lévén más hely a kamera táska egyik rekeszébe teszed el a napolajat/napkrémet, hanem akár a kezedről is bekerülhet a rendszerbe a fényképezőgép számára halálos olajos-zsíros szennyeződés.
Homok
A digitális fényképezőgép annak ellenére, hogy digitális még rengeteg mozgó és forgó alkatrésszel van ellátva. Sem ezek, sem pedig a processzorok, CMOS, vagy CCD érzékelők nem állhatják a szemcsés, dörzsölő hatású roncsoló homokszemeket. A legegyszerűbbnek hangzó, de gyakran nehezen kivitelezhető védekezés, hogy nem teszed a kamerádat közvetlenül homok közelébe. Egy zárható tasak mindig jól jön a sivatagban, a tengerparton, vagy a bányatónál.
A digitális fényképezőgép annak ellenére, hogy digitális még rengeteg mozgó és forgó alkatrésszel van ellátva. Sem ezek, sem pedig a processzorok, CMOS, vagy CCD érzékelők nem állhatják a szemcsés, dörzsölő hatású roncsoló homokszemeket. A legegyszerűbbnek hangzó, de gyakran nehezen kivitelezhető védekezés, hogy nem teszed a kamerádat közvetlenül homok közelébe. Egy zárható tasak mindig jól jön a sivatagban, a tengerparton, vagy a bányatónál.
Por
Az előző pontban kifejtettek miatt hasonlóan kell védekezni a szálló por ellen is. Ne becsüljük alá a porszemek apró méretét: ugyanúgy tönkrevághatnak egy fényképezőt, mint a homokszemek. Ráadásul apró méretük miatt oda is beeszik magukat, ahová a homok nem képes. Emellett a gyakori tisztítás, és DSLR eszköze setében az óvatos lencse csere poros környezetben megelőzheti a bajt.
Az előző pontban kifejtettek miatt hasonlóan kell védekezni a szálló por ellen is. Ne becsüljük alá a porszemek apró méretét: ugyanúgy tönkrevághatnak egy fényképezőt, mint a homokszemek. Ráadásul apró méretük miatt oda is beeszik magukat, ahová a homok nem képes. Emellett a gyakori tisztítás, és DSLR eszköze setében az óvatos lencse csere poros környezetben megelőzheti a bajt.
Nedvesség, víz, pára
A víz úgyszintén a megátalkodott ellensége a kamerának.
A vízbeesés ellen a kézi szíj igen jól véd.
A pára és vízgőz már nehezebb eset. Ez akkor a legveszélyesebb, ha két hőmérséklet és/vagy páratartalom szempontjából igencsak eltérő hely között hirtelen váltasz (pl. kiszállsz egy utasszállító repülőgépből). Ez ellen úgy védekezhetsz, hogy nejlon zsákban tartod a gépet és páramegkötő golyókat teszel mellé (olyan, mint amit az új cipők dobozában találhatunk). Leginkább azonban az segít, ha párás környezetben gyakran megtörlöd a gépet.
A víz úgyszintén a megátalkodott ellensége a kamerának.
A vízbeesés ellen a kézi szíj igen jól véd.
A pára és vízgőz már nehezebb eset. Ez akkor a legveszélyesebb, ha két hőmérséklet és/vagy páratartalom szempontjából igencsak eltérő hely között hirtelen váltasz (pl. kiszállsz egy utasszállító repülőgépből). Ez ellen úgy védekezhetsz, hogy nejlon zsákban tartod a gépet és páramegkötő golyókat teszel mellé (olyan, mint amit az új cipők dobozában találhatunk). Leginkább azonban az segít, ha párás környezetben gyakran megtörlöd a gépet.
Só
Ritkán fordul elő hogy a fényképezőgép egy konyhai fotózás folyamán ,,sózódik meg” és válik mindörökké önmaga emlékművévé. Jóval gyakoribb, hogy a homokos tengerparton kerül sor a szubsztanciális találkára sajnos a fényképezőgép rovására. A só nem csak a homokhoz hasonló fizikai károsodást, de rosszabb esetben a gép anyagának kémiai korrózióját is okozhatja. Itt megint csak a gyakori törölgetéssel kerülhetjük el a bajt.
Ritkán fordul elő hogy a fényképezőgép egy konyhai fotózás folyamán ,,sózódik meg” és válik mindörökké önmaga emlékművévé. Jóval gyakoribb, hogy a homokos tengerparton kerül sor a szubsztanciális találkára sajnos a fényképezőgép rovására. A só nem csak a homokhoz hasonló fizikai károsodást, de rosszabb esetben a gép anyagának kémiai korrózióját is okozhatja. Itt megint csak a gyakori törölgetéssel kerülhetjük el a bajt.
Forrás:
7 Digital Camera Predators and How to Keep them at Bay Read more
7 Digital Camera Predators and How to Keep them at Bay Read more